CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

.


ShoutMix chat widget

Welcome. Welcome

Watak ^^

-Nur Asyura Aziqah Mohd Adam. (Syura)
-Mohd Hazim Syafiqi b. Ikhwan. (Hazim)
-Qirana Elqira b. Iskandar (Qiqi/Qirana)
-Mia Marsyanda b. Mohd Fakhrul (Mimi/Mia)
-Farah Farisha b. Roslan (Fafa/Farah)
-Putri Dayang Syazwani b. Ismail (Wawa)
-Mohd Syazqir Azwan b. Helmi (Aqir)
-Ikhwar Arsyad b. Faizal (Iwar)
-Mohd Gadafi b. Hafizul (Dafi)
-Syarifah Alfina b. Amriz (Fina)

Tuesday, April 5, 2011

☆ Aishiteru~!

BaB 3: Wo Ai Ni .
“Maaf kak. Tapi, Ifa tak boleh bagi tau akak siapa yang bagi surat ni.Ifa dah janji dengan orang tu. Ifa tak nak mungkir janji, dosa kak. Tapi, ada 1 cara yang Ifa boleh bantu akak. Supaya akak dapat tau siapa gerangan yang bagi surat  tu kat akak. Akak balaslah surat dia tu. Selepas akak tulis, Ifa boleh tolong hantarkan.” Kata Ifa.
“InsyaAllah lah dik. Akak malas lah nak balas surat dia. Tengok lah dulu. Ok lah. Akak nak masuk kelas dulu. Assalamualaikum.” Kata Syura.Kecewa.
Syura berjalan perlahan ke kelasnya. Terfikir olehnya akan kata-kata Ifa tadi. Mungkin lebih baik sekiranya dia menulis surat kepada budak cintan. Sekurang-kurangnya dia dapat mengetahui soal budak cintan sedikit demi sedikit. Setibanya di kelas Syura, dia hanya mengambil masa selama 8 minit untuk mengarang surat yang akan diberikan kepada budak cintan.
<Assalamualaikum, saya tak tak tahu nama awak jadi saya panggil awak budak cintan k? sebab awak jiwang, hehe. Thanks for the sweet birthday gift. Saya hargai sangat-sangat. Saya tak kisah kalau lepas ni awak nak kerap hantar surat kat saya, tapi janganlah gunakan adik angkat saya. Kesian dia. Hehe, thanks juga untuk luahan hati awak tu. Saya tak tau nak cakap apa.
Salam, Syura>
Setelah selesai, Syura meminta salah seorang pelajar tingkatan 2 yang kebetulan lalu didepan kelasnya untuk memberikannya kepada Ifa. Biasalah pelajar senior tak ada sesiapa yang nak lawan. Sebelum menghantarnya Syura ada melekatkan pelekat berbentuk bintang, untuk apa ? Dia sendiri tidak pasti. Mungkin sekadar mencantikkan surat itu. Entahlah.

Keesokan harinya, Syura ke sekolah seperti biasa. Dia kemudian ke tempat rakan-rakannya. Tiba-tiba, datang seorang pelajar belari mendekati Syura.



Sambil tercungap-cungap dia berkata
 “ Assalamualaikum? Mana 1 kak Nur Asyura Aziqah Muhd Adam ?” siap nama penuh disebut.
“Akak, kenapa?” jawab Syura kehairanan. ‘Macam mana budak ni boleh tahu nama aku? Nama penuh lagi!’
“ Ni ada surat dari budak cintan. Saya hanya ada masa 30 saat untuk berikan kakak surat ni. Sekarang saya hanya ada 30 saat untuk kembali ke tempat tadi. Assalamualaikum” kata budak itu. Syura ketawa, aneh rasanya melihat kertas yang diberikan budak itu tadi. Kertas itu ada banyak lipatan.
Lipatan pertama, ‘Assalamualaikum budak ketot!
Lipatan kedua, ‘Sama-sama untuk hadiah tu, saya pun menghargai awak juga’
Lipatan ke tiga, ‘saya tak kisah kalau awak nak panggil saya budak cintan.’
Lipatan ke empat, ‘Aishiteru, princess ketot’
Lipatan terakhir,’ Princess hanya ada 30 saat untuk membaca surat ini.’

Syura tersenyum, dia kemudian menyimpan surat itu ke dalam poketnya. Secara tiba-tiba budak lelaki yang memberikan surat itu kepada Syura berlari mendekati Syura lagi.
“kak ? ni ada surat dari budak cintan lagi”
“ok, thanks”
“sekarang saya pergi dulu, masa 30 saat saya dah nak habis”

Syura ketawa lagi, dia kemudian segera membuka lipatan kertas itu dan membaca isinya.
<Budak ketot ? Cikgu ada cakap,
1 jam bersamaan 60 minit, 1 minit bersamaan 60 saat.
Tapi, cikgu tak ada cakap pun yang 1 hari tak nampak awak ibarat 100 tahun.
Saya tak tau kenapa, saya rindukan awak budak ketot,Aishiteru ;)
p/s awak hanya ada 30 saat.>

Syura tersenyum, manis. ‘budak cintan, budak cintan. Surat 30 saat yang sweet.’ Selang 3 minit, budak itu kembali lagi.
“Adik tak penat?” tanya Syura melihat budak itu tercungap-cungap.
“Tak la juga.” Jawab budak itu, Syura ketawa.
“urm, ada apa adik datang lagi ni?” tanya Syura.
“Saya datang sini nak bagi surat lagi, ni..” Jawab budak itu seraya memberikan surat itu kepada Syura.
“Terima Kasih, ada apa-apa lagi?” Tanya Syura lagi.
“Sama-sama, ada lagi,Budak Cintan arahkan saya untuk cakap ini. Nama saya Mohd Ayman Akmal dari kelas 2 Bijak, akan menjadi penghantar surat Budak Cinta untuk Pwincess Ketot yang setia! Secara automatic saya adalah adik angkat kepada Budak cintan dan pwincess ketot ! Segala arahan akan cuba saya laksanakan. Terima kasih” kata Ayman seraya berlalu pergi. Syura ketawa.
Syura kemudian membaca surat itu,
<Aishiteru!, saya suka tengok awak ketawa. Comellah ! Budak Ayman ni akan menjadi orang tengah antara kita ok? Jadi, sekarang awak tak ada alasan untuk tidak membalas surat saya lagi. Awak ada 1 minit untuk membalas surat saya>
Syura diam. Dengan segera dia mengoyakkan sekeping kertas dari bukunya seraya menulis.
<Budak cintan ? tak baik awak dera budak Ayman tu macam tu ! kesian dia tau! Awak ada 30 saat untuk minta maaf kat Ayman, dan suruh dia lapor diri dengan saya dengan segera.> Ayman datang dan pergi membawa surat itu dalam tempoh 10 saat. Setelah Ayman berlalu, dia mula mengira detik, 1, 2,3,4,5,6,7,8,9,10.. Ayman pun datang.
“Saya Ayman sedia lapor diri !”
Syura ketawa, “Haha, Ok. Ada budak cintan minta maaf kat Ayman?”
“Ada ! Hehe,” kata Ayman.
“haha, Ok. Itu saja, Terima Kasih” Kata Syura
“Sama-sama kak !” kata Ayman seraya berlalu pergi.
Wawa, Fafa dan Qiqi kehairanan.
“Syura ? Sapa Budak tadi tu?” Tanya Qiqi
“Budak tu ? Dia Ayman” Jawab Syura
“Dia nak apa ?” Kata Fafa.
“tak ada apa-apa. Dia tu dah jadi penghantar surat aku ngan budak cintan.” Jawab Syura jujur.
“Amboi, Budak Cintan pulak. Habis tu Hazim macam mana?” Tanya Wawa. Syura terdiam.
“Aku masih sayangkan dia macam dulu lah” jawab Syura.
“Ouh, abis tu, Budak Cintan ??” tanya Qiqi.
“Aku pun tak tahu, aku tak ada feeling la kat dia ! aku rasalah”
“AdoOi, kau ni” Kata ketiga-tiga rakannya itu.
Syura tersenyum, dia sebenarnya bingung tentang perasaannya sendiri. Syura dan Qiqi berjalan seiringan menuju ke kelas. Mereka terserempak dengan Hazim.
“Nur Asyura Aziqah Muhd Adam?” Kata Hazim,
Syura tersenyum, sudah lama rasanya dia tidak mendengar nama penuhnya disebut oleh Hazim.
“Ya, Mohd Hazim Syafiqi bin Ikhwan?” Hazim tersenyum, dia kemudian berjalan mendahului Syura dan Qiqi. Sedang Syura dan Qiqi seronok berbual, Syura terlihat sesuatu jatuh dari fail Hazim. Dia kemudian mengambilnya. Alangkah terkejutnya Syura apabila melihat pelekat bintang yang terdapat di surat itu, pelekat itulah yang dia lekatkan pada surat untuk budak cintan. ‘Macam mana surat ni boleh dengan Hazim?’ Syura bermolog sendiri. Qiqi yang tidak mengerti apa-apa berlalu meninggalkan Syura. Syura berjalan perlahan, dia masih terfikir tentang surat itu. Secara tiba-tiba Hazim mendekati Syura, dia ingin bertanya sesuatu. Tapi, niat Hazim terbatal apabila melihat surat berpelekat bintang di tangan Syura.
“Ar ! sini rupanya surat ni, Hazim ingat dah hilang dah.” Kata Hazim, gagap.
“Hazim ? mana Hazim dapat surat ni?” Tanya Syura
“Surat ni ? Awek kawan minta tolong bagi kat kawan.” Jawab Hazim lalu segera mengambil surat itu dan berlalu pergi. Syura masih dalam kebingungan. Dia tidak mahu berfikir bahawa Hazim adalah Budak Cintan. Dia tidak mahu memikirkannya lagi. Syura segera masuk ke kelas. Syura duduk di tempatnya, secara tiba-tiba Ayman datang.
“Assalamualaikum, Kak Syura? Kejap” kata Ayman.
Syura berdiri lantas ke tempat Ayman,
“Ada apa?” tanya Syura
“Ni” Jawab Ayman, seraya menyerahkan sekeping surat kepada Syura.
“Thanks,”  Kata Syura “Welcome” jawab Ayman seraya berlalu.
Syura membuka surat itu,
< Assalamualaikum budak ketot? Hehe, saya dah minta maaf kat Ayman dah. Awak jangan marah kat saya lagi ok? Saya tak suka tengok awak marah, seram =$ . Saya sayang awak, saya tak nak tengok awak sedih-sedih ni. Urm, 1 lagi saya Cuma nak bagitahu ja tak ada apa-apa makna k. Saya Cuma nak cakap yang saya ni bukan Hazim. Saya kawan dia. Saya bukan Hazim tau budak ketot ! Bukan Hazim. Aishiteru Budak Ketot ! Saya bukan Hazim tau.>

Syura terdiam, dia semakin curiga. Apa benar Hazim bukan Budak Cintan ?? tapi mengapa sikap Hazim seakan-akan berubah tadi? Dia bingung. ‘Entah-entah Hazim tu Budak Cintan ? tapi, tak kan lah. Hazim mana ada apa-apa feeling kat aku. Tak mungkin ! Dia mungkin anggap aku macam adik dia ja’ Syura terasa ingin meluahkannya kepada seseorang tapi, dia malu. Malam itu, Syura memasukkan kesemua surat-surat budak cintan kedalam sebuah kotak. Syura kemudian mengambil Laptop kesayangannya, dia menulis.. www.blogger.com, seraya menulis alamat e-mailnya dan kod kunci 6digit. Dia memeriksa blog yang sudah lama dibiarkannya. http://aishiteru96.blogspot.com , Syura membuat keputusan untuk meluahkan isi hatinya itu di blognya.
Dia bercerita tentang Hazim, namun untuk keselamatan rahsia isi hatinya, dia menukarkan nama Hazim kepad Zz. Dia menulis dengan punuh tekun. Sekiranya di kira patah perkataan yang digunakan Syura pasti melebihi 180 patah perkataan. Mengalahkan membuat sebuah karangan. Setelah menyiapkan blognya, dia kemudian membuka satu lagi blognya, http://saranghaeyo-story.blogspot.com . dia membuat sebuah cerpen. Setelah selesai Syura pun tidur, dia sudah terlalu penat.
Pagi itu, Syura pergi ke sekolah seperti biasa. Awal pagi lagi, Ayin iaitu salah seorang rakan baik Hazim yang juga seorang pengawas pergi menemui Syura. Dia meminta Syura melakukan sedikit tugas untuk mencantikkan papan kenyataan. Dalam hati Syura berkata “Abg Ayin ni memang kreatif. Mengalahkan perempuan.” Semua tugasan Syura itu selesai sekitar jam 1 petang. Syura kemudian pergi ke kelas Ayin yang juga rakan sekelas Hazim, untuk menyerahkan tugasannya yang sudah selesai tadi.
Dari jauh, Syura sudah ternampak kelibat seseorang di meja guru kelas. Syura memberanikan diri.
“Assalamualaikum?” memang benar ada seseorang di meja guru tapi bukanlah seorang guru. Hanya seorang pengawas yang sedang tidur. Mungkin juga akibat kepenatan. Syura mememui Ayin, lalu diserahkan tugasannya tadi. Ayim tersenyum tatkala melihat Syura yang tersenyum merenung Hazim.
“tidur sudah.” Kata Ayin.
“Haha, kepenatan.” Kata Syura pula, seraya keluar dari kelas Hazim,
‘Selamat Tidur’ kata Syura sebelum meninggalkan tempat itu

No comments:

Post a Comment